TEDxHilversum Campagnebeeld & vormgeving

Het concept en ontwerp van het campagnebeeld Art of Engagement voor TEDxHilversum. Waarbij ik heb samengewerkt met Motion Graphic Designer Michiel Verweij. Na veel brainstormen, onderzoek en schetsen willen we met het thema Art of Engagement de volgende uitgangspunten beeldend weergeven in alle vormgeving:

  • Mensen kunnen samen iets heel moois creëren.
  • Hoe zet je bevolkingsgroepen in beweging, en wat is het effect ervan?
  • Om je in iemand te kunnen verplaatsen als persoon, dien je als het ware met die persoon mee te bewegen.
  • Als je beter kijkt dan kom je er vaak achter dat dingen anders zijn dan dat je verwacht.

Daar vanuit heb ik het volgende ontworpen voor TEDxHilversum 2016:
  • Een op maat gemaakte app, waarmee de bezoekers een profiel kunnen aanmaken, waarmee ze kunnen stemmen tijdens de talks, interactief mee kunnen doen met de experience en contact met andere bezoekers houden
  • Billboard voor het interactieve scherm op Mediapark en station Hilversum centraal
  • A1 en A2 posters
  • Banners
  • Flyers
  • Website beelden
  • Social media beelden
  • Mailing
  • Video leader, samen met Motion Graphic Designer Michiel Verweij


TEDxHilversum 2016 – Art Of Engagement – Leader by Marjolein de Swart & Michiel Verweij.




‘Unveiling the Graphic Design for TEDxHilversum’ presentatie tijdens het TEDx Speaker Diner
Met uitleg over de gedachte achter de vormgeving, de uitvoering en de ‘making of’.